Het gebruik van social media is helemaal ingeburgerd in onze bedrijfsvoering. In 2010 zette ik voorzichtig de eerste stappen in het gebruik van deze nieuwe communicatiemiddelen om te zorgen dat onze kleine camping mee zou gaan in de tijd. Is dat zo bijzonder? Verdient dat een pluim?

De reden van de start van het gebruik van social media kunt u teruglezen in het “dagboek” van destijds. Na de voorzichtige stappen volgden alsmaar meer kanalen waarop minicamping De Visser door kampeerboerin Joyce een gezicht kreeg. U kunt tegenwoordig op allerlei manieren een blik opvangen van het reilen en zeilen op de camping. Of u nu foto’s wilt zien, activiteiten wilt volgen, het laatste nieuws wil lezen. Naast onze nieuwsbrief en informatie op de website, kunt u ook op andere manieren aan uw trekken komen. Ik ben blij met al deze nieuwe communicatiemiddelen en hoop daarmee als kleine recreatieondernemer, met mijn kleine budget, zichtbaar te blijven in vakantieland Zeeland.

 

devisser-icon-57x57 Communicatie met een kroontje

U vraagt zich vast af wat het kroontje te betekenen heeft. Dat zal ik u vertellen: de gemeente Veere beschikt over een Federatie Ondernemersverenigingen Veere en deze vereniging reikt elke 2 jaar een prijs uit aan de meest markante, beste, geschiktste, leukste ondernemer uit de gemeente Veere. Elke 2 jaar heeft de uitreiking een ander thema. In 2013 zal er weer een uitreiking plaatsvinden. Dit jaar zal de focus van de beoordeling liggen op de digitale vaardigheden van ondernemer en onderneming. Men gaat dus een prijs uitreiken voor onder andere social-media-gebruik…….

Nu krijg ik vaak opmerkingen over mijn intense gebruik van de nieuwe mediavormen, maar ik zie het meer als een taak die bij mijn bedrijf hoort en zoals eerder gezegd : een uitdaging om als klein bedrijf met klein budget toch mee te kunnen doen in de wereld van vakantie-aanbieders in Zeeland. Toch is er iemand die deze inzet waardeert. Deze, voor mij onbekende, persoon heeft de moeite genomen om minicamping De Visser aan te melden om kans te maken op de FOV Trofee 2013.

Tja….. wat moeten we daar nu mee? Meedoen (tussen waarschijnlijk vele grote collega’s) of afhaken? Het feit dat er iemand is die mijn inzet op dit gebied leuk vindt, geeft de doorslag. Ik wil hem/haar niet teleurstellen en doe mee. Ik ben heel nieuwsgierig wat een professionele jury vindt van mijn “digitale vaardigheden” en ik steek er waarschijnlijk weer iets van op! Dus schoorvoetend heb ik de vragen beantwoord die men aan alle deelnemers stelt. Met een druk op de knop zoeft het formulier naar de FOV en het wachten is begonnen.

postbus

devisser-icon-57x57 Nieuwsgierig

De aanmelding heeft nu al iets los gemaakt. Ik ben namelijk erg nieuwsgierig op welke manier u op de hoogte blijft van de perikelen op en om minicamping De Visser. U leest dit digitale dagboek, maar volgt u ons op meerdere manieren? En zo ja….. waar volgt u ons dan? Waarom? Welke informatie mist u nog?

Laat het ons weten:

 

3 Reacties

  • Ruud Geplaatst 17 oktober 2013 20:12

    U doet het geweldig goed ik volg u via twitter en kijk vaak ook nog even op de facebookpagina . Alhoewel ik al 30 jaar in Westkapelle woon vind ik u twitter en facebook gebruik interessant soms vernieuwend en informatief Als ieder kampeerboering zo haar sociale media zou gebruiken zou heel Zeeland daarvan kunnen profiteren. U maakt reclame voor de camping maar ook voor de omgeving. Ik gun de prijs van de FOV aan de Kampeerboerin met een hoofdletter

    • joyce Geplaatst 17 oktober 2013 23:04

      Beste Ruud, hartelijk dank voor uw hartverwarmende reactie. Het is niet mijn bedoeling om rechtstreeks “reclame” te maken voor mijn camping en haar omgeving. Het is meer mijn bedoeling om beide extra onder de aandacht te brengen, juist zonder commerciële oproepen. Wat leuk om te lezen dat u, als inwoner, er ook plezier aan beleeft!

  • Trackback: Trots op de trofee | Minicamping de Visser

Reactie toevoegen

Your email address will not be published. Required fields are marked *