…. en wij ook. Na het opruimen en afsluiten is het tijd voor ontspanning. Maar wat doe je zoal in zo’n winterslaap

De winterslaap begon voor kampeerboerin Joyce met een heerlijk dagje Efteling. Op een hele gewone doordeweekse (studie)dag van onze jongste zoon is het daar heerlijk vertoeven. Geen rijen, geen drukte, maar tijd voor extra rondjes en kiezen wat je wilt. Een droge herfstdag hielp mee. Een mooi moeder-en-zoon moment. In de zomer komen we hier nou eenmaal niet aan toe. En gezien de lange wachtrijen vinden we dat ook niet zo erg.Hoewel…. 3x achter elkaar in de Python is echt wel genoeg. Efteling 2014

De volgende dag was het tijd voor bijscholing op Contacta, een netwekbeurs in de Zeelandhallen te Goes, waar Alexander Klopping toehoorders informeerden over de gang van zaken in de digitale wereld. Welke snelheid kennen de ontwikkelingen en welke invloed heeft het op ons? Wat weet Google van u en waarom krijgt u andere zoekresultaten als een andere gebruiker te zien. Met mooie voorbeelden van bedrijven als Uber en Car2Go, liet Alexander doorschemeren dat de openheid van het net niet altijd nadelig werkt. Samen een auto huren is bijvoorbeeld niet meer nodig (als je in Amsterdam woont)

In dezelfde week sleepte ze al haar wol en naalden naar het WoZoCo waar de laatste sessie van de Goegemutste Breicampagne op het programma stond. Meer dan twintig dames kwamen langs om een naaldje mee te breien. Dames uit het woonzorgcentrum, maar ook andere inwoners van Zoutelande waren enthousiast om een of meerdere mutsjes te breien voor het goede doel, het Nationaal Ouderenfonds. Met een bezoek van de fotografen van Zoutelande Op Foto en de Provinciale Zeeuwse Courant werd de breisessie nog een hele happening. Met als kroon op het werk een artikel in de PZC en 35 mutsjes rijker .

Breicampagne

De eerste winterslaapweek werd afgesloten door een telefonisch interview met Wageningen UR. Zij onderzoeken de invloed van social media op pre-sales en aftersales activiteiten binnen een bedrijf. Omdat ik in het voorjaar iets te fel heb gereageerd op een onderzoeker die stelde dat de plattelandsondernemers nog geen kaas gegeten hadden van social media, was ik de klos. Vertelt u maar eens …. mevrouwtje (dat werd gelukkig niet gezegd). Ook dat is fijn dat het met nieuwe communicatiemiddelen vanuit huis kan gebeuren. Werd er toch nog een beetje gewerkt in deze week.

We winterslapen rustig verder

 

 

Reactie toevoegen

Your email address will not be published. Required fields are marked *