Ze vliegen je tegenwoordig om de oren; awards, beoordelingen en andere cijfers die u als consument over moeten halen om bepaalde producten te kopen. Maar bent u er nog van onder de indruk?

Ook wij als kleine camping kunnen er niet aan ontkomen. Onze gasten beoordelen hun verblijf op Zoover , plaatsen een review op Facebook of vinden een andere manier om hun mening op internet te delen. Gelukkig zijn ze vaak vol lof en kunnen we geen genoeg krijgen van alle positieve berichten die de wereld in geslingerd worden. We zijn ontzettend blij met deze promotie, daar kan geen advertentie tegenop.
Waar men vroeger elkaar informeerde over ervaringen op feestjes, partijen en het schoolplein…. tikt de huidige vakantieganger nu de informatie met een mobiel apparaat de wereld in.

Naast het feit dat vrienden en kennissen van de beoordelaar op de hoogte worden gebracht, blijven wij – als ondernemer – op de hoogte van de mening van onze gast. De opmerkingen houden ons scherp en alert! Met als gevolg dat er weer andere bedrijven dankbaar gebruik maken van alle input. We worden benaderd door beoordelingenwebsites om te adverteren en op die manier een speciale plaats te bemachtigen. We worden gevraagd ons bedrijf toe te voegZoover Award 2014en aan boekingssites, die vervolgens een percentage in rekening brengen voor elke boeking die via hen gemaakt wordt. We hebben te maken met de digitale consument die zich het liefst zo gemakkelijk mogelijk laat informeren en in drie klikken het verblijf wenst te reserveren.
Wat doe je dan? Ga je daarin mee, met het risico dat je welverdiende loon op gaat aan promotie via de boekingssite? Of blijf je dichtbij jezelf en heb je zoveel vertrouwen in je product dat je er van overtuigd bent dat het zonder alle nieuwe manieren van promotie ook moet lukken?

Nog belangrijker is de vraag: Wat doet u? Bent u onder de indruk van de vele Awards die tegenwoordig op allerlei producten geplakt worden?
Kunt u door alle Awards het product vinden waar u naar op zoek bent?
Hebben de uitgereikte prijzen invloed op uw keuze bij een vakantie?
Of blijft u ook zo dicht mogelijk bij uzelf en laat u zich niet van de wijs brengen door alle blinkende logo’s die aangegeven zijn?
Wij zijn erg heel nieuwsgierig!

minicamping De Visser wint Zoover AwardOoit schreef ik een post over de voordelen van het hebben van een klein bedrijf. Dat heeft bij dit onderwerp twee kanten. Het ontbreekt ons aan budget om uit te geven aan de grote boekingssites, zodat we die moderne digitale boekers wellicht moeten missen. Aan de andere kant hebben we op onze kleine camping veel kontakt  en leuke ontmoetingen met onze gasten, die het cijfer van de beoordeling omhoog schroeven. We zijn dus doorlopend op zoek om een goede mix te vinden in het gebruik van deze nieuwe promotiemiddelen. Tot op heden verloopt dat prima. Wij hebben niet te klagen en zijn blij met de berichten die onze gasten over ons kwijt willen en het hoge cijfer dat ze ons toeschrijven. Toch zijn er momenten waarop de awards en beoordelingen ons beangstigen…… als een nieuwe gast uitstapt en zijn eerste woorden zijn “we hebben jullie gevonden op Zoover”, dan hopen wij dat de verwachting van deze gast niet al te hoog is en wij erin passen. Het interpreteren van de beoordelingen en bijgaande teksten doet iedereen namelijk weer op een eigen manier. Wat verwacht je als je een 9,7 denkt aan te treffen? Daarop geeft iedereen een ander antwoord.

Wij hebben inmiddels de oplossing gevonden: wij blijven zoals we zijn en doen wat we altijd hebben gedaan. Gezien de cijfers doen we dat prima en op die manier hopen we nog lang door te kunnen draaien!

 

 

Reactie toevoegen

Your email address will not be published. Required fields are marked *